Top.Mail.Ru
Vazirlar Mahkamasining 2021-yil 17-sentabrdagi 572-son qarori

Vazirlar Mahkamasining 2021-yil 17-sentabrdagi 572-son qarori

Sana: 17.09.2021
Hajmi: 1.01mb
UZ RU EN
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘zbekistonning yangi taraqqiyot davrida ta’lim-tarbiya va ilm-fan sohalarini rivojlantirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2020-yil 6-noyabrdagi PF-6108-son hamda “2017 — 2021-yillarda O‘zbekiston Respublikasini rivojlantirishning beshta ustuvor yo‘nalishi bo‘yicha Harakatlar strategiyasini “Yoshlarni qo‘llab-quvvatlash va aholi salomatligini mustahkamlash yili”da amalga oshirishga oid davlat dasturi to‘g‘risida” 2021-yil 3-fevraldagi PF-6155-son farmonlarida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlash, shuningdek, maktabgacha, umumiy o‘rta, o‘rta maxsus, professional va maktabdan tashqari ta’lim tashkilotlari pedagog kadrlarini attestatsiyadan o‘tkazish tartibini yanada takomillashtirish maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
1. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘zbekistonning yangi taraqqiyot davrida ta’lim-tarbiya va ilm-fan sohalarini rivojlantirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2020-yil 6-noyabrdagi PF-6108-son Farmoni 4-bandiga hamda 2021-yil 3-fevraldagi PF-6155-son Farmoni bilan tasdiqlangan 2017 — 2021-yillarda O‘zbekiston Respublikasini rivojlantirishning beshta ustuvor yo‘nalishi bo‘yicha Harakatlar strategiyasini “Yoshlarni qo‘llab-quvvatlash va aholi salomatligini mustahkamlash yili”da amalga oshirishga oid davlat dasturining 228-bandiga muvofiq 2022-yil 1-yanvardan boshlab pedagog xodimlarga malaka toifasini berishning yangi tizimi joriy qilinayotganligi ma’lumot uchun qabul qilinsin.
Oldingi tahrirga qarang.
(2-bandning uchinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qaroriga asosan chiqarilgan — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(2-bandning to‘rtinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qaroriga asosan chiqarilgan — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(21-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qaroriga asosan kiritilgan — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(3-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(3-bandning uchinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(5-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(5-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(5-bandning uchinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(61-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qaroriga asosan kiritilgan — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(7-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
9. O‘zbekiston Respublikasi Hukumatining 2-ilovaga muvofiq ayrim qarorlari o‘z kuchini yo‘qotgan deb hisoblansin.
Oldingi tahrirga qarang.
(1-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2021-yil 22-noyabrdagi 705-sonli qaroriga asosan xatboshi bilan to‘ldirilgan — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 23.11.2021-y., 09/21/705/1082-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(2-bandning uchinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(6-bandning uchinchi xatboshisisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 2-avgustdagi 425-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 03.08.2022-y., 09/22/425/0712-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(6-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 23-martdagi 120-sonli qaroriga asosan to‘rtinchi va beshinchi xatboshilar bilan to‘ldirilgan — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 23.03.2023-y., 09/23/120/0161-son)
mazkur Nizomning 8 va 9-bandlarida ko‘rsatilgan pedagog kadrlar, ularga malaka toifasi to‘g‘ridan-to‘g‘ri berilgan yoki bir pog‘ona oshirilgan vaqtdan boshlab keyingi besh yil davomida;
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(8-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 19-oktabrdagi 612-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 20.10.2022-y., 09/22/612/0949-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(8-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qaroriga asosan “e” kichik band bilan to‘ldirilgan — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(9-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 19-oktabrdagi 612-sonli qaroriga asosan oltinchi xatboshi bilan to‘ldirilgan — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 20.10.2022-y., 09/22/612/0949-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(10-bandning uchinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 19-oktabrdagi 612-sonli qaroriga asosan chiqarilgan — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 20.10.2022-y., 09/22/612/0949-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(12-bandning uchinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(13-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(14-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(15-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(19-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(21-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(22-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(23-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(23-bandning beshinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(24-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(25-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(25-bandning uchinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(26-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(28-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(29-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(30-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(31-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(311-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qaroriga asosan kiritilgan — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
32. Mazkur Nizomning 8 — 10-bandlarida ko‘rsatilgan pedagog kadrlar har yili 1-yanvardan 31-dekabrga qadar to‘g‘ridan-to‘g‘ri attestatsiyadan o‘tkazilmasdan malaka toifasi (lavozim) sertifikatini olish uchun bevosita davlat xizmatlari markazlari orqali yoki Yagona interaktiv davlat xizmatlari portali yoxud vakolatli vazirliklarning rasmiy veb-saytida ro‘yxatdan o‘tgan holda murojaat qiladilar.
(32-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Mazkur Nizomning 8 — 10-bandlarida ko‘rsatilgan pedagog kadrlarga to‘g‘ridan-to‘g‘ri attestatsiyadan o‘tkazmasdan malaka toifasi (lavozim) sertifikatini berish bo‘yicha davlat xizmatini ko‘rsatganlik uchun yig‘im undirilmaydi.
Oldingi tahrirga qarang.
Bevosita davlat xizmatlari markazlariga murojaat qilinganda mazkur Nizomning 8 — 10-bandlarida ko‘rsatilgan pedagog kadr nomidan davlat xizmatlari markazi xodimi, Yagona interaktiv davlat xizmatlari portali yoki vakolatli vazirliklarning rasmiy veb-sayti orqali murojaat qilinganda esa pedagog kadrning o‘zi mustaqil ravishda ushbu Nizomga 3-ilovaga muvofiq so‘rovnomani elektron tarzda to‘ldiradi.
(32-bandning uchinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
Vakolatli vazirliklar tomonidan mazkur Nizomning 8 — 10-bandlarida ko‘rsatilgan pedagog kadrning to‘g‘ridan-to‘g‘ri attestatsiyadan o‘tkazilmasdan malaka toifasi (lavozim) sertifikatini olish bo‘yicha so‘rovnomasi 20 kun muddatda ko‘rib chiqiladi va ijobiy qaror qabul qilinganda ularga mazkur Nizomga 4-ilovaga muvofiq QR-kod qo‘yilgan elektron shakldagi sertifikat beriladi.
(32-bandning to‘rtinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(33-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(34-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Manfaatdor vazirliklar va idoralar pedagog kadrlarning pedagogik mahorati va psixologik tayyorgarligini mazkur Nizomga 5-ilovaga muvofiq baholash mezonlari asosida o‘rganish va baholash uchun o‘z tizimidagi muassasalarni yoki mazkur faoliyatni amalga oshirishga ixtisoslashgan boshqa tashkilotlarni, shuningdek, mahalliy va xorijiy mutaxassislarni jalb qilishlari mumkin.
Oldingi tahrirga qarang.
Pedagog kadrlarning pedagogik mahorati va psixologik tayyorgarligini baholash natijalari ushbu Nizomga 6-ilovaga muvofiq shakldagi ma’lumotnomaga kiritilib, ta’lim tashkiloti rahbarining imzosi va muhri bilan tasdiqlangan holda, Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligiga topshirish uchun pedagog kadrlarga taqdim etiladi.
(34-bandning to‘rtinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
(34-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 19-oktabrdagi 612-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 20.10.2022-y., 09/22/612/0949-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(341-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qaroriga asosan kiritilgan — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(35-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(36-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(37-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(37-bandning beshinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(37-bandning oltinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(38-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(42-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(43-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(432-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(434-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(437-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(4310-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
(431-4310-bandlar O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 19-oktabrdagi 612-sonli qaroriga asosan kiritilgan — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 20.10.2022-y., 09/22/612/0949-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(441-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 19-oktabrdagi 612-sonli qaroriga asosan kiritilgan — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 20.10.2022-y., 09/22/612/0949-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(45-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(47-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(47-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(47-bandning uchinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(52-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(53-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(53-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(61-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.

Bosqichlar

Ijrochilar

Tadbirlar

Muddatlar

1-bosqich

Ta’lim tashkilotlari

Pedagog kadrlarni attestatsiyadan o‘tkazish tartibi bilan tanishtirish, pedagog kadrlarning pedagogik mahorati va psixologik tayyorgarligini baholash hamda baholash natijalari yuzasidan ma’lumotnomani ularga taqdim etish.

Har yili aprel — iyul va sentyabr — dekabr oylarida

Vakolatli vazirliklar, manfaatdor vazirliklar va idoralar

Madaniyat va san’at, jismoniy tarbiya va sportga ixtisoslashtirilgan ta’lim tashkilotlari pedagog kadrlari, shuningdek, ta’lim tashkilotlari jismoniy tarbiya fani o‘qituvchilari uchun ijodiy, nazariy va amaliy sinovlarni o‘tkazadigan ishchi guruhlar tarkibini tasdiqlash.

Har yili 1-fevral va 1-sentabrga qadar

2-bosqich

Pedagog kadrlar, davlat xizmatlari markazlari, vakolatli vazirliklar

Attestatsiyadan o‘tish uchun pedagog kadrlar tomonidan davlat xizmatlari markazlari yoki Yagona interaktiv davlat xizmatlari portali yoxud vakolatli vazirliklar rasmiy veb-sayti orqali hujjat topshirish.

Har yili yanvar-fevral va avgust-sentyabr oylarida

Vakolatli vazirliklar

Pedagog kadrlarning mutaxassislik fani va kasb standarti bo‘yicha bilim darajasini baholash hamda pedagogik mahoratini aniqlash, o‘quv fani bo‘yicha malaka sinovlaridan o‘tkazish.

Har yili mart — may, oktyabr — noyabr oylarida

Vakolatli vazirliklar, manfaatdor vazirliklar va idoralar

Madaniyat va san’at, jismoniy tarbiya va sportga ixtisoslashtirilgan ta’lim tashkilotlari pedagog kadrlari, shuningdek, ta’lim tashkilotlari jismoniy tarbiya fani o‘qituvchilari uchun ijodiy, nazariy va amaliy sinovlarni o‘tkazish va baholash.

Har yili mart — may, oktyabr — noyabr oylarida

3-bosqich

Vakolatli vazirliklar

Amaldagi malaka toifasi (lavozimi) saqlangan va oshirilgan pedagog kadrlarning ro‘yxatini tasdiqlash hamda elektron shakldagi sertifikatlarni vakolatli vazirliklarning rasmiy veb-sayti orqali onlayn generatsiya qilish.

Har yili iyun va dekabr oylarida

Iqtisodiyot va moliya vazirligi

Yangidan tasdiqlangan malaka toifalari yoki lavozimlarga asosan pedagog kadrlarning oylik ish haqlarini qayta hisob-kitob qilish.

Har yili 1-iyulga va 1-yanvarga qadar

4-bosqich

Apellatsiya komissiyasi

Attestatsiya natijalaridan norozi bo‘lgan pedagog kadrlarning murojaatlarini ko‘rib chiqish.

Murojaat qilingan paytdan boshlab 10 kunda

Apellatsiya komissiyasi

Apellatsiya komissiyasi qarori nusxasini murojaat etuvchi pedagog kadrga taqdim etish.

Komissiya qarori chiqqan paytdan boshlab 5 kunda

(1-ilovaning matni O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(2-ilova O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(4-ilovaning matni O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 29-dekabrdagi 692-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 29.12.2023-y., 09/23/692/0997-son)
Oldingi tahrirga qarang.

T/r

Baholash obyekti

Ball

I. Maktabgacha, umumiy o‘rta, o‘rta maxsus, professional va maktabdan tashqari ta’lim tashkilotlari pedagog kadrlarining pedagogik mahoratini baholash mezonlari

1-bob. Maktabgacha ta’lim tashkilotlari pedagog kadrlarining pedagogik mahoratini baholash mezonlari

a)

ochiq mashg‘ulotlar (darslar) o‘tganligi uchun:

3 ball

ikki marta ochiq mashg‘ulot (d�rs) o‘tilganda (o‘quv yili davomida)

3 ball

bir marta ochiq mashg‘ulot (dars) o‘tilganda (o‘quv yili davomida)

2 ball

b)

ilk va maktabgacha yoshdagi bolalar rivojlanishiga qo‘yiladigan davlat talablarining tarbiyalanuvchilar tomonidan bajarilishi uchun (umumiy tipdagi maktabgacha ta’lim tashkilotlari pedagog kadrlari uchun):

3 ball

to‘liq bajarilganligi uchun

3 ball

qisman bajarilganligi uchun

2 ball

tarbiyalanuvchilar uchun korreksion (rivojlantiruvchi) materiallar yaratgan, metodik tavsiyalar, mualliflik va variativ dasturlar ishlab chiqqanligi uchun (ko‘p tarmoqli ixtisoslashtirilgan va qo‘shma tipdagi davlat maktabgacha ta’lim tashkilotlari pedagog kadrlari uchun):

3 ball

tarbiyalanuvchilar uchun korreksion (rivojlantiruvchi) materiallar yaratgan, metodik tavsiyalar, mualliflik va variativ dasturlar ishlab chiqqan bo‘lsa

3 ball

mashg‘ulot (dars) o‘tish uchun ko‘rgazmali va tarqatma materiallar, metodik tavsiyalar ishlab chiqqan bo‘lsa

2 ball

mashg‘ulot (dars) o‘tish uchun ko‘rgazmali materiallar ishlab chiqqan bo‘lsa

1 ball

v)

maktabgacha ta’lim-tarbiya berish vositalari, shakllari va axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan ta’lim-tarbiya berish jarayonida foydalanganligi uchun

3 ball

maktabgacha ta’lim-tarbiya berish vositalari, shakllari va axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan ta’lim-tarbiya berish jarayonida foydalanganligi uchun

3 ball

maktabgacha ta’lim-tarbiya berish vositalari va shakllaridan mashg‘ulotlar jarayonida foydalanganligi uchun

2-ball

g)

o‘quv seminarlari yoki metodik birlashmalarda metodik ishlanmalari bilan ishtirok etganligi uchun:

3 ball

respublika miqyosida

3 ball

Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida

2 ball

tuman (shahar) miqyosida

1 ball

d)

pedagog kadrlarning ko‘rik-tanlovlar va turli musobaqalarda erishgan yutuqlari uchun:

3 ball

xalqaro va respublika miqyosida

3 ball

Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida

2 ball

tuman (shahar) miqyosida

1 ball

Jami

15 ball

2-bob. Umumiy o‘rta ta’lim tashkilotlari pedagog kadrlarining pedagogik mahoratini baholash mezonlari

a)

ochiq dars o‘tganligi uchun (har o‘quv yilida):

3 ball

uch marta ochiq dars o‘tilgan bo‘lsa

3 ball

ikki marta ochiq dars o‘tilgan bo‘lsa

2 ball

bir marta ochiq dars o‘tilgan bo‘lsa

1 ball

b)

o‘quvchilarning o‘quv fanidan reyting ko‘rsatkichlari uchun (sinf jurnallari asosida)

3 ball

86 — 100 foiz

3 ball

71 — 85 foiz

2 ball

55 — 70 foiz

1 ball

v)

ta’lim berish vositalari, shakllari va axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan dars jarayonida foydalanganligi uchun

3 ball

ta’lim berish vositalari, shakllari va axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan dars jarayonida foydalanganligi uchun

3 ball

ta’lim berish vositalari va shakllaridan dars jarayonida foydalanganligi uchun

2 ball

g)

pedagog kadrlarning o‘quv seminarlari yoki metodik birlashmalarda metodik ishlanmalar bilan ishtirok etganligi uchun (umumiy tipdagi umumiy o‘rta ta’lim muassasalari pedagog kadrlari uchun):

3 ball

xalqaro va respublika miqyosida

3 ball

Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida

2 ball

tuman (shahar) miqyosida

1 ball

ta’lim oluvchilarni korreksion rivojlantiruvchi metodik tavsiyalar va mualliflik dasturlari materiallari yaratganligi uchun (jismoniy, aqliy, sensor (sezgi) yoki ruhiy nuqsonlari bo‘lgan bolalar uchun ixtisoslashtirilgan umumiy o‘rta ta’lim muassasalari pedagog kadrlari uchun):

3 ball

ta’lim oluvchilarni tayyorlash uchun rivojlantiruvchi (korreksion) materiallar yaratgan, metodik tavsiyalar va mualliflik dasturlari ishlab chiqqan bo‘lsa

3 ball

dars (mashg‘ulot) o‘tish uchun ko‘rgazmali va tarqatma materiallar, metodik tavsiyalar ishlab chiqqan bo‘lsa

2 ball

dars (mashg‘ulot) o‘tish uchun ko‘rgazmali materiallar yaratgan bo‘lsa

1 ball

d)

pedagog kadrlarning professional tanlovlarda ishtirok etganligi uchun:

3 ball

xalqaro va respublika miqyosida

3 ball

Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida

2 ball

tuman (shahar) miqyosida

1 ball

Jami

15 ball

3-bob. “Barkamol avlod” bolalar markazlari pedagog kadrlarining pedagogik mahoratini baholash mezonlari

a)

ochiq mashg‘ulotlar (darslar) o‘tganligi uchun (har o‘quv yilida):

3 ball

ikki marta

3 ball

bir marta

2 ball

b)

to‘garak a’zolarining davlat talablarini o‘zlashtirish reyting ko‘rsatkichlari uchun:

3 ball

86 — 100 % foiz

3 ball

71 — 85 % foiz

2 ball

55 — 70 % foiz

1 ball

v)

to‘garak faoliyatini rivojlantirishga qaratilgan o‘quv-metodik qo‘llanmalar va metodik tavsiyalar ishlab chiqqanligi uchun

3 ball

to‘garak faoliyatini rivojlantirishga qaratilgan o‘quv metodik qo‘llanmalar va metodik tavsiyalar ishlab chiqqanligi uchun

3 ball

to‘garak faoliyatini rivojlantirishga qaratilgan metodik tavsiyalar ishlab chiqqanligi uchun

2 ball

g)

ta’lim berish vositalari, shakllari va axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan dars jarayonida foydalanganligi uchun

3 ball

ta’lim berish vositalari va shakllari va axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan dars jarayonida foydalanganligi uchun

3 ball

ta’lim berish vositalari va shakllaridan dars jarayonida foydalanganligi uchun

2 ball

d)

pedagog kadrlarning professional tanlovlarda ishtirok etganligi uchun:

3 ball

xalqaro va respublika miqyosida

3 ball

Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida

2 ball

Jami

15 ball

4-bob. Sport turlari bo‘yicha ixtisoslashtirilgan maktab-internatlar, olimpiya va paralimpiya sport turlariga tayyorlash markazlari hamda sport maktablari pedagog kadrlarining pedagogik mahoratini baholash mezonlari

a)

ochiq dars mashg‘ulotlari o‘tganligi uchun (har o‘quv yilida):

3 ball

ikki marta ochiq dars o‘tilgan bo‘lsa

3 ball

bir marta ochiq dars o‘tilgan bo‘lsa

2 ball

b)

ta’lim oluvchilarning o‘quv fanidan reyting ko‘rsatkichlari hamda sport turlari bo‘yicha to‘garaklarga jalb etilganligi uchun (sinf jurnallari asosida):

3 ball

86 — 100 foiz

3 ball

71 — 85 foiz

2 ball

55 — 70 foiz

1 ball

v)

ta’lim faoliyatini rivojlantirishga qaratilgan o‘quv-metodik qo‘llanmalar va metodik tavsiyalar ishlab chiqqanligi uchun

3 ball

ta’lim faoliyatini rivojlantirishga qaratilgan o‘quv-metodik qo‘llanmalar va metodik tavsiyalar ishlab chiqqanligi uchun

3 ball

ta’lim faoliyatini rivojlantirishga qaratilgan metodik tavsiyalar ishlab chiqqanligi uchun

2 ball

g)

ta’lim berish vositalari, shakllari va axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan dars mashg‘ulotlari va sport seksiya mashg‘ulotlarini o‘tish jarayonida qo‘llay olsa

3 ball

ta’lim berish vositalari, shakllari va axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan dars mashg‘ulotlari va sport seksiya mashg‘ulotlarini o‘tish jarayonida qo‘llay olsa

3 ball

ta’lim berish vositalari va shakllaridan dars mashg‘ulotlari va sport seksiyasi mashg‘ulotlarini o‘tish jarayonida qo‘llay olsa

2 ball

d)

pedagog kadrlarning professional tanlovlarda ishtirok etganligi uchun:

3 ball

xalqaro va respublika miqyosida

3 ball

Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida

2 ball

tuman (shahar) miqyosida

1 ball

Jami

15 ball

5-bob. Bolalar musiqa va san’at maktablari, ixtisoslashtirilgan san’at va madaniyat maktablari hamda maktab-internatlar pedagog kadrlarining pedagogik mahoratini baholash mezonlari

a)

ochiq (mahorat) dars mashg‘ulotlari o‘tganlik uchun (har o‘quv yilida):

3 ball

uch marta ochiq dars o‘tilgan bo‘lsa

3 ball

ikki marta ochiq dars o‘tilgan bo‘lsa

2 ball

bir marta ochiq dars o‘tilgan bo‘lsa

1 ball

b)

ta’lim oluvchilarning o‘quv fanidan reyting ko‘rsatkichlari uchun (o‘quvchilarning shaxsiy ish rejalari asosida):

3 ball

86 — 100 foiz

3 ball

71 — 85 foiz

2 ball

55 — 70 foiz

1 ball

v)

ta’lim berish vositalari, shakllari va axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan dars jarayonida foydalanganligi uchun

3 ball

ta’lim berish vositalari, shakllari va axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan dars jarayonida foydalanganligi uchun

3 ball

ta’lim berish vositalari va shakllaridan dars jarayonida foydalanganligi uchun

2 ball

g)

pedagog kadrlarning ko‘rik-tanlovlar va turli musobaqalarda erishgan yutuqlari hamda pedagog kadrning ijodiy faoliyatiga doir tanlov va ko‘rgazmalarda ishtirok etganligi uchun:

3 ball

sovrinli o‘rinni olganligi uchun

3 ball

ishtirok etganligi uchun

2 ball

d)

pedagog kadrlarning o‘quv seminarlari yoki metodik birlashmalarda metodik ishlanmalari bilan ishtirok etganligi uchun:

3 ball

Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida

3 ball

tuman (shahar) miqyosida

2 ball

muassasa miqyosida

1 ball

Jami

15 ball

6-bob. O‘rta maxsus va professional ta’lim tashkilotlari pedagog kadrlarining pedagogik mahoratini baholash mezonlari

a)

ochiq darslar o‘tganligi uchun (muntazam ravishda):

3 ball

uch marta ochiq dars o‘tilgan bo‘lsa (har o‘quv yili davomida)

3 ball

ikki marta ochiq dars o‘tilgan bo‘lsa (har o‘quv yili davomida)

2 ball

bir marta ochiq dars o‘tilgan bo‘lsa (har o‘quv yili davomida)

1 ball

b)

o‘quvchilarning o‘quv fanidan reyting ko‘rsatkichlari uchun (sinf jurnallari asosida)

3 ball

86 — 100 foiz

3 ball

71 — 85 foiz

2 ball

55 — 70 foiz

1 ball

v)

ta’lim berish vositalari, shakllari va axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan dars jarayonida foydalanganligi uchun

3 ball

ta’lim berish vositalari, shakllari va axborot-kommunikatsiya t�xnologiyalaridan dars jarayonida foydalanganligi uchun

3 ball

ta’lim berish vositalari va shakllaridan dars jarayonida foydalanganligi uchun

2 ball

g)

o‘quv qo‘llanmasi, namunaviy dastur yozishda qatnashganlik, ilmiy maqolalar va boshqa ilmiy yutuqlar uchun:

3 ball

o‘quv qo‘llanmalar va namunaviy dasturlar yozishda qatnashganligi

3 ball

o‘quv qo‘llanmasi yozishda qatnashganligi

2 ball

ilmiy maqolalar va boshqa ilmiy yutuqlarga erishganligi

1 ball

d)

pedagog kadrlarning turli kasbiy ko‘rik-tanlovlar va musobaqalarda erishgan yutuqlari uchun:

3 ball

xalqaro va respublika miqyosida

3 ball

Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri miqyosida

2 ball

tuman (shahar) miqyosida

1 ball

Jami

15 ball

II. Maktabgacha, umumiy o‘rta, o‘rta maxsus, professional va maktabdan tashqari ta’lim tashkilotlari pedagog kadrlarining psixologik tayyorgarligini baholash mezonlari

Darslarning (mashg‘ulotlarning) psixologik tahlillari natijalari ijobiy bo‘lsa, ta’lim oluvchilar (tarbiyalanuvchilar) va ularning ota-onalari (o‘rnini bosuvchi shaxslar) tomonidan pedagog kadrning faoliyati yuzasidan shikoyatlar bo‘lmasa

5 ball

Darslarning (mashg‘ulotlarning) psixologik tahlillari natijalari ijobiy bo‘lsa, ta’lim oluvchilar (tarbiyalanuvchilar) va ularning ota-onalari (o‘rnini bosuvchi shaxslar) tomonidan pedagog kadrning faoliyati yuzasidan bitta shikoyat bo‘lsa

3 ball

Darslarning (mashg‘ulotlarning) psixologik tahlillari natijalari ijobiy bo‘lsa, ta’lim oluvchilar (tarbiyalanuvchilar) va ularning ota-onalari (o‘rnini bosuvchi shaxslar) tomonidan pedagog kadrning faoliyati yuzasidan bittadan ortiq shikoyat bo‘lsa

1 ball

Darslarning (mashg‘ulotlarning) psixologik tahlillari natijalari ijobiy bo‘lmasa, ta’lim oluvchilar (tarbiyalanuvchilar) va ularning ota-onalari (o‘rnini bosuvchi shaxslar) tomonidan pedagog kadrning faoliyati yuzasidan bittadan ortiq shikoyat bo‘lsa

0 ball

Jami

5 ball

(5-ilova O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 19-oktabrdagi 612-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 20.10.2022-y., 09/22/612/0949-son)
Oldingi tahrirga qarang.

Pedagog kadrning pedagogik mahorati va psixologik tayyorgarligini
baholash natijalari yuzasidan
MA’LUMOTNOMA

________________________________________________________________________

(respublika, viloyat, tuman (shahar) nomi)

_________________________________ __________________________ fani o‘qituvchisi

(ta’lim tashkilotining nomi va raqami)

(fan nomi)

________________________________ning pedagogik mahorati va psixologik tayyorgarligi

(pedagog kadrning F.I.O.)

________________________________________________________ ball bilan baholandi.

(to‘plangan ball raqam va so‘z bilan)

Mazkur ma’lumotnoma 20_____ yil ______ __________________________________dagi
________________________ raqamli sertifikat asosida ___________________________

(sertifikat seriyasi va raqami)

(malaka toifasi (lavozimi) nomi)

malaka toifasiga (lavozimiga) ega pedagog kadrga 20___ yil ___ _______________ oylarida
o‘tkaziladigan _____________________________ attestatsiyada ishtirok etish uchun berildi.

(attestatsiya turi)

Pedagog kadr 20____ yil ____ ____________da navbatdagi majburiy attestatsiyadan o‘tkazilgan.

Asos: ___________________________________________________________________

(pedagogik (kuzatuv) kengashining qarori yoki jalb qilingan

____________________________________________ tashkilot (mutaxassisning) xulosasi)
Ta’lim tashkiloti rahbari:

__________

__________________

(imzo)

(rahbarning F.I.O.)

M.O‘.
Ro‘yxatdan o‘tkazish raqami: _____________________________
Berilgan sanasi: _______________________________________

(kun, oy, yil)

(6-ilova matni O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 19-oktabrdagi 612-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 20.10.2022-y., 09/22/612/0949-son)

T/r

Baholash obyekti

Ball

I. Nazariy (og‘zaki va yozma) sinovlarni baholash mezonlari

Attestatsiyadan o‘tuvchining savolga bergan javobi uchun:

20 ball

1.

tahlil qila oladi, mazmun-mohiyatini tushunadi va ochib bera oladi, javobni mantiqiy ketma-ketlikda izchil ifodalaydi, ishonchli dalillar yoki normativ-huquqiy hujjatlarga murojaat qila oladi, misollar va manbalar bilan asoslantira oladi, nomzod to‘g‘ri xulosa va qaror qabul qiladi, ijodiy fikrlay oladi, mustaqil mushohada yuritadi, amalda qo‘llay oladi, mohiyatini tushunadi, biladi va aytib beradi deb hisoblansa

20 ball

2.

mazmun-mohiyatini tushunadi va ochib bera oladi, javobni mantiqiy ketma-ketlikda izchil ifodalaydi, ishonchli dalillar yoki normativ-huquqiy hujjatlarga murojaat qila oladi, misollar va manbalar bilan asoslantira oladi, nomzod to‘g‘ri xulosa va qaror qabul qiladi, ijodiy fikrlay oladi, mustaqil mushohada yuritadi, amalda qo‘llay oladi, mohiyatini tushunadi, biladi va aytib beradi deb hisoblansa

18 ball

3.

ishonchli dalillar yoki normativ-huquqiy hujjatlarga murojaat qila oladi, misollar va manbalar bilan asoslantira oladi, nomzod to‘g‘ri xulosa va qaror qabul qiladi, ijodiy fikrlay oladi, mustaqil mushohada yuritadi, amalda qo‘llay oladi, mohiyatini tushunadi, biladi va aytib beradi deb hisoblansa

16 ball

4.

misollar va manbalar bilan asoslantira oladi, nomzod to‘g‘ri xulosa va qaror qabul qiladi, ijodiy fikrlay oladi, mustaqil mushohada yuritadi, amalda qo‘llay oladi, mohiyatini tushunadi, biladi va aytib beradi deb hisoblansa

14 ball

5.

nomzod to‘g‘ri xulosa va qaror qabul qiladi, ijodiy fikrlay oladi, mustaqil mushohada yuritadi, amalda qo‘llay oladi, mohiyatini tushunadi, biladi va aytib beradi deb hisoblansa

12 ball

6.

ijodiy fikrlay oladi, mustaqil mushohada yuritadi, amalda qo‘llay oladi, mohiyatini tushunadi, biladi va aytib beradi deb hisoblansa

10 ball

7.

mustaqil mushohada yuritadi, amalda qo‘llay oladi, mohiyatini tushunadi, biladi, aytib beradi va tasavvurga ega deb hisoblansa

8 ball

8.

mohiyatini tushunadi, biladi, aytib beradi va tasavvurga ega deb hisoblansa

6 ball

9.

mohiyatini qisman tushunadi, biladi, aytib beradi va tasavvurga ega deb hisoblansa

4 ball

10.

bilmaydi, aytib bera olmaydi va tasavvurga qisman ega deb hisoblansa

2 ball

11.

bilmaydi, aytib bera olmaydi va tasavvurga ega emas deb hisoblansa

0 ball

II. Ijodiy sinovlarni baholash mezonlari

Attestatsiyadan o‘tuvchining berilgan topshiriqni qay darajada bajarganligiga ko‘ra:

20 ball

An’anaviy ijrochilik (sozandalik)

1.

ijro qiladigan asar yoki kuyni tahlil qila oladi, asar yoki kuyning bastakori haqida ma’lumot bera oladi, mashq va misollar bilan cholg‘usida ijro qila oladi, o‘zbek xalq kuylaridan, bastakorlar ijodidan, “Shashmaqom”ning “Mushkulot” qismidan tasnif, tarje’, gardun va muxammaslardan birini, Farg‘ona-Toshkent maqom yo‘llaridagi turkum asarlardan birini, vohalarga xos mumtoz kuylardan cholg‘usida ijro qila oladi, asar yoki kuyning doira usulini biladi, amalda asar yoki kuyni cholg‘usida ijro qila oladi deb hisoblansa

20 ball

2.

asar yoki kuyning bastakori haqida ma’lumot bera oladi, mashq va misollar bilan cholg‘usida ijro qila oladi, o‘zbek xalq kuylaridan, bastakorlar ijodidan, “Shashmaqom”ning “Mushkulot” qismidan tasnif, tarje’, gardun va muxammaslardan birini, Farg‘ona-Toshkent maqom yo‘llaridagi turkum asarlardan birini, vohalarga xos mumtoz kuylardan cholg‘usida ijro qila oladi, asar yoki kuyning doira usulini biladi, amalda asar yoki kuyni cholg‘usida ijro qila oladi deb hisoblansa

18 ball

3.

mashq va misollar bilan cholg‘usida ijro qila oladi, o‘zbek xalq kuylaridan, bastakorlar ijodidan, “Shashmaqom”ning “Mushkulot” qismidan tasnif, tarje’, gardun va muxammaslardan birini, Farg‘ona-Toshkent maqom yo‘llaridagi turkum asarlardan birini, vohalarga xos mumtoz kuylardan cholg‘usida ijro qila oladi, asar yoki kuyning doira usulini biladi, amalda asar yoki kuyni cholg‘usida ijro qila oladi deb hisoblansa

16 ball

4.

o‘zbek xalq kuylaridan, bastakorlar ijodidan, “Shashmaqom”ning “Mushkulot” qismidan tasnif, tarje’, gardun va muxammaslardan birini, Farg‘ona-Toshkent maqom yo‘llaridagi turkum asarlardan birini, vohalarga xos mumtoz kuylardan cholg‘usida ijro qila oladi, asar yoki kuyning doira usulini biladi, amalda asar yoki kuyni cholg‘usida ijro qila oladi deb hisoblansa

14 ball

5.

“Shashmaqom”ning “Mushkulot” qismidan tasnif, tarje’, gardun va muxammaslardan birini, Farg‘ona-Toshkent maqom yo‘llaridagi turkum asarlardan birini, vohalarga xos mumtoz kuylardan cholg‘usida ijro qila oladi, asar yoki kuyning doira usulini biladi, amalda asar yoki kuyni cholg‘usida ijro qila oladi deb hisoblansa

12 ball

6.

Farg‘ona-Toshkent maqom yo‘llaridagi turkum asarlardan birini, vohalarga xos mumtoz kuylardan cholg‘usida ijro qila oladi, asar yoki kuyning doira usulini biladi, amalda asar yoki kuyni cholg‘usida ijro qila oladi deb hisoblansa

10 ball

7.

vohalarga xos mumtoz kuylardan cholg‘usida ijro qila oladi, asar yoki kuyning doira usulini biladi, amalda asar yoki kuyni cholg‘usida ijro qila oladi deb hisoblansa

8 ball

8.

asar yoki kuyning doira usulini biladi, amalda asar yoki kuyni cholg‘usida ijro qila oladi deb hisoblansa

6 ball

9.

amalda asar yoki kuyni cholg‘usida to‘liq ijro qila oladi deb hisoblansa

4 ball

10.

asar yoki kuyni cholg‘usida qisman ijro qila oladi va tasavvurga qisman ega deb hisoblansa

2 ball

11.

asar yoki kuyni ijro qilib bera olmaydi va tasavvurga ega emas deb hisoblansa

0 ball

An’anaviy ijrochilik (estrada)

1.

ijro qiladigan estrada-jaz asar (kompozitsiya) yoki kuyni tahlil qila oladi, asar (kompozitsiya) yoki kuyning bastakori haqida to‘liq ma’lumot bera oladi, mashq va misollar bilan cholg‘usida ijro qila oladi, o‘zbek xalq kuylaridan, bastakorlar ijodidan, estrada va jazning barcha yo‘nalishlarini cholg‘usida ijro qila oladi, asar yoki jaz standartlarini biladi, amalda asarda improvizatsiyani (ijro talqinini) cholg‘usida ijro qila oladi, amalda asar yoki kuyni cholg‘usida ijro qila oladi deb hisoblansa

20 ball

2.

asar (kompozitsiya) yoki kuyning bastakori haqida to‘liq ma’lumot bera oladi, mashq va misollar bilan cholg‘usida ijro qila oladi, o‘zbek xalq kuylaridan, bastakorlar ijodidan, estrada va jazning barcha yo‘nalishlarini cholg‘usida ijro qila oladi, asar yoki jaz standartlarini biladi, amalda asarda improvizatsiyani (ijro talqinini) cholg‘usida ijro qila oladi, amalda asar yoki kuyni cholg‘usida ijro qila oladi deb hisoblansa

18 ball

3.

mashq va misollar bilan cholg‘usida ijro qila oladi, o‘zbek xalq kuylaridan, bastakorlar ijodidan, estrada va jazning barcha yo‘nalishlarini cholg‘usida ijro qila oladi, asar yoki jaz standartlarini biladi, amalda asarda improvizatsiyani (ijro talqinini) cholg‘usida ijro qila oladi, amalda asar yoki kuyni cholg‘usida ijro qila oladi deb hisoblansa

16 ball

4.

o‘zbek xalq kuylaridan, bastakorlar ijodidan, estrada va jazning barcha yo‘nalishlarini cholg‘usida ijro qila oladi, asar yoki jaz standartlarini biladi, amalda asarda improvizatsiyani (ijro talqinini) cholg‘usida ijro qila oladi, amalda asar yoki kuyni cholg‘usida ijro qila oladi deb hisoblansa

14 ball

5.

estrada va jazning barcha yo‘nalishlarini cholg‘usida ijro qila oladi, asar yoki jaz standartlarini biladi, amalda asarda improvizatsiyani (ijro talqinini) cholg‘usida ijro qila oladi, amalda asar yoki kuyni cholg‘usida ijro qila oladi deb hisoblansa

12 ball

6.

asar yoki jaz standartlarini biladi, amalda asarda improvizatsiyani (ijro talqinini) cholg‘usida ijro qila oladi, amalda asar yoki kuyni cholg‘usida ijro qila oladi deb hisoblansa

10 ball

7.

amalda asarda improvizatsiyani (ijro talqinini) cholg‘usida ijro qila oladi, amalda asar yoki kuyni cholg‘usida ijro qila oladi deb hisoblansa

8 ball

8.

amalda asar yoki kuyni cholg‘usida to‘liq ijro qila oladi deb hisoblansa

6 ball

9.

amalda asar yoki kuyni cholg‘usida qisman ijro qila oladi deb hisoblansa

4 ball

10.

amalda asar yoki kuyni cholg‘usida ijro qila olmaydi, lekin tasavvurga ega deb hisoblansa

2 ball

11.

asar yoki kuyni ijro qilib bera olmaydi va tasavvurga ega emas deb hisoblansa

0 ball

An’anaviy ijrochilik (xonandalik)

1.

ijro qiladigan ashula yoki qo‘shiqni tahlil qila ola?i, ashula yoki qo‘shiqning bastakori, uning tarixi haqida ma’lumot bera oladi, ovoz mashqi va misollar bilan ashula yoki qo‘shiqni ijro qila oladi, o‘zbek xalq kuylaridan, bastakorlar ijodidan, “Shashmaqom”ning nasr qismidan, Farg‘ona-Toshkent maqom yo‘llaridagi turkum asarlardan birini, vohalarga xos mumtoz ashula yo‘llaridan ijro qila oladi, ashula yoki qo‘shiqni doira usulini biladi, amalda ashula yoki qo‘shiqni ijro qila oladi deb hisoblansa

20 ball

2.

ashula yoki qo‘shiqning bastakori, uning tarixi haqida ma’lumot bera oladi, ovoz mashqi va misollar bilan ashula yoki qo‘shiqni ijro qila oladi, o‘zbek xalq kuylaridan, bastakorlar ijodidan, “Shashmaqom”ning nasr qismidan, Farg‘ona-Toshkent maqom yo‘llaridagi turkum asarlardan birini, vohalarga xos mumtoz ashula yo‘llaridan ijro qila oladi, ashula yoki qo‘shiqning doira usulini biladi, amalda ashula yoki qo‘shiqni ijro qila oladi deb hisoblansa

18 ball

3.

ovoz mashqi va misollar bilan ashula yoki qo‘shiqni ijro qila oladi, o‘zbek xalq kuylaridan, bastakorlar ijodidan, “Shashmaqom”ning nasr qismidan, Farg‘ona-Toshkent maqom yo‘llaridagi turkum asarlardan birini, vohalarga xos mumtoz ashula yo‘llaridan ijro qila oladi, ashula yoki qo‘shiqning doira usulini biladi, amalda ashula yoki qo‘shiqni ijro qila oladi deb hisoblansa

16 ball

4.

o‘zbek xalq kuylaridan, bastakorlar ijodidan, “Shashmaqom”ning nasr qismidan, Farg‘ona-Toshkent maqom yo‘llaridagi turkum asarlardan birini, vohalarga xos mumtoz ashula yo‘llaridan ijro qila oladi, ashula yoki qo‘shiqning doira usulini biladi, amalda ashula yoki qo‘shiqni ijro qila oladi deb hisoblansa

14 ball

5.

“Shashmaqom”ning nasr qismidan, Farg‘ona-Toshkent maqom yo‘llaridagi turkum asarlardan birini, vohalarga xos mumtoz ashula yo‘llaridan ijro qila oladi, ashula yoki qo‘shiqning doira usulini biladi, amalda ashula yoki qo‘shiqni ijro qila oladi deb hisoblansa

12 ball

6.

Farg‘ona-Toshkent maqom yo‘llaridagi turkum asarlardan birini, vohalarga xos mumtoz ashula yo‘llaridan ijro qila oladi, ashula yoki qo‘shiqning doira usulini biladi, amalda ashula yoki qo‘shiqni ijro qila oladi deb hisoblansa

10 ball

7.

vohalarga xos mumtoz ashula yo‘llaridan ijro qila oladi, ashula yoki qo‘shiqning doira usulini biladi, amalda ashula yoki qo‘shiqni ijro qila oladi deb hisoblansa

8 ball

8.

ashula yoki qo‘shiqning doira usulini biladi, amalda ashula yoki qo‘shiqni ijro qila oladi deb hisoblansa

6 ball

9.

amalda ashula yoki qo‘shiqni ijro qila oladi deb hisoblansa

4 ball

10.

amalda ashula yoki qo‘shiqni qisman ijro qila oladi va tasavvurga qisman ega deb hisoblansa

2 ball

11.

amalda ashula yoki qo‘shiqni ijro qilib bera olmaydi va tasavvurga ega emas deb hisoblansa

0 ball

Estrada xonandaligi

1.

ijro qiladigan qo‘shiqni uslubiy tahlil qila oladi, asar muallifi yoki ijrochisi haqida ma’lumot bera oladi, estrada janriga xos bo‘lgan ovoz sozlash mashqlarini ijro eta oladi, o‘zbek klassik estrada qo‘shiqlaridan, Rossiya va G‘arb estrada xonandalari repertuarlaridan, jaz musiqasi ijodkorlari repertuaridan o‘rin olgan asarlarni ijro eta oladi, estrada janriga xos bo‘lgan ritmik sur’atlarni ijro eta oladi, zamonaviy estrada musiqasi janrlarini va ijro uslubiy jihatlarini farqlay oladi, mikrofon bilan ishlay oladi va sahnaviy obraz yarata oladi deb hisoblansa

20 ball

2.

asar muallifi yoki ijrochisi haqida ma’lumot bera oladi, estrada janriga xos bo‘lgan ovoz sozlash mashqlarini ijro eta oladi, o‘zbek klassik estrada qo‘shiqlaridan, Rossiya va G‘arb estrada xonandalari repertuarlaridan, jaz musiqasi ijodkorlari repertuaridan o‘rin olgan asarlarni ijro eta oladi, estrada janriga xos bo‘lgan ritmik sur’atlarni ijro eta oladi, zamonaviy estrada musiqasi janrlarini va ijro uslubiy jihatlarini farqlay oladi, mikrofon bilan ishlay oladi va sahnaviy obraz yarata oladi deb hisoblansa

18 ball

3.

estrada janriga xos bo‘lgan ovoz sozlash mashqlarini ijro eta oladi, o‘zbek mumtoz estrada qo‘shiqlaridan, Rossiya va G‘arb estrada xonandalari repertuarlaridan, jaz musiqasi ijodkorlari repertuaridan o‘rin olgan asarlarni ijro eta oladi, estrada janriga xos bo‘lgan ritmik sur’atlarni ijro eta oladi, zamonaviy estrada musiqasi janrlarini va ijro uslubiy jihatlarini farqlay oladi, mikrofon bilan ishlay oladi va sahnaviy obraz yarata oladi deb hisoblansa

16 ball

4.

o‘zbek mumtoz estrada qo‘shiqlaridan, Rossiya va G‘arb estrada xonandalari repertuarlaridan, jaz musiqasi ijodkorlari repertuaridan o‘rin olgan asarlarni ijro eta oladi, estrada janriga xos bo‘lgan ritmik sur’atlarni ijro eta oladi, zamonaviy estrada musiqasi janrlarini va ijro uslubiy jihatlarini farqlay oladi, mikrofon bilan ishlay oladi va sahnaviy obraz yarata oladi deb hisoblansa

14 ball

5.

estrada janriga xos bo‘lgan ritmik sur’atlarni ijro eta oladi, zamonaviy estrada musiqasi janrlarini va ijro uslubiy jihatlarini farqlay oladi, mikrofon bilan ishlay oladi va sahnaviy obraz yarata oladi deb hisoblansa

12 ball

6.

zamonaviy estrada musiqasi janrlarini va ijro uslubiy jihatlarini farqlay oladi, mikrofon bilan ishlay oladi va sahnaviy obraz yarata oladi deb hisoblansa

10 ball

7.

ovoz sozlash mashqlarini biladi, mikrofon bilan ishlay oladi va sahnaviy obraz yarata oladi deb hisoblansa

8 ball

8.

o‘zbek mumtoz estrada qo‘shiqlarini ijro eta oladi deb hisoblansa

6 ball

9.

estrada qo‘shiq janri haqida qisman tasavvurga ega deb hisoblansa

4 ball

10.

estrada janri vokal ijrochiligi haqida taxminiy tasavvurga ega deb hisoblansa

2 ball

11.

estrada janri vokal ijrochiligi haqida tasavvurga ega emas deb hisoblansa

0 ball

Aktyorlik san’ati

1.

“Aktyorlik mahorati” fanining nazariy asoslari va rejissura asoslari haqida ma’lumot bera oladi, ijro qilinadigan asarni (monolog, she’r, masal, etyud, nomer) tahlil qila oladi, asar muallifi, dramaturg, yozuvchi haqida ma’lumot bera oladi, sahnaviy tempo-ritm, plastik harakat kabi estrada tomoshalarining turli janrlarida ishlashning o‘ziga xos xususiyatlari, serqirra janrlarining tizimli rivojlanish bosqichlari haqida tasavvurga ega, egallagan bilimlarini kasbiy faoliyatida mustaqil tarzda qo‘llay oladi, aktyorlik ijrosida sahnaviy odob-axloqni kuchaytirish, sahnaviy harakat, so‘z va musiqaga mos harakat, ichki va tashqi harakat, badiiy-g‘oyaviy jihatdan rejissorlik ta’rifi, badiiy madaniyatga rejissorlik nuqtai nazaridan yondashish, yakka ijrochilik chiqishlarining maqsadlarini shakllantirish, sahnaviy harakat, nutqiy jarayon normalarini to‘g‘ri qo‘llay olish, estrada tomoshalarini sahnalashtirish, texnik va ko‘rgazmali vositalardan foydalanish ko‘nikmalariga ega deb hisoblansa

20 ball

2.

ijro qilinadigan asarni (monolog, she’r, masal, etyud, nomer) tahlil qila oladi, asar muallifi, dramaturg, yozuvchi haqida ma’lumot bera oladi, sahnaviy tempo-ritm, plastik harakat kabi estrada tomoshalarining turli janrlarida ishlashning o‘ziga xos xususiyatlari, serqirra janrlarining tizimli rivojlanish bosqichlari haqida tasavvurga ega, egallagan bilimlarini kasbiy faoliyatida mustaqil tarzda qo‘llay oladi, aktyorlik ijrosida sahnaviy odob-axloqni kuchaytirish, sahnaviy harakat, so‘z va musiqaga mos harakat, ichki va tashqi harakat, badiiy-g‘oyaviy jihatdan rejissorlik ta’rifi, badiiy madaniyatga rejissorlik nuqtai nazaridan yondashish, yakka ijrochilik chiqishlarining maqsadlarini shakllantirish, sahnaviy harakat, nutqiy jarayon normalarini to‘g‘ri qo‘llay olish, estrada tomoshalarini sahnalashtirish, texnik va ko‘rgazmali vositalardan f�ydalanish ko‘nikmalariga ega deb hisoblansa

18 ball

3.

asar muallifi, dramaturg, yozuvchi haqida ma’lumot bera oladi, sahnaviy tempo-ritm, plastik harakat kabi estrada tomoshalarining turli janrlarida ishlashning o‘ziga xos xususiyatlari, serqirra janrlarining tizimli rivojlanish bosqichlari haqida tasavvurga ega, egallagan bilimlarini kasbiy faoliyatida mustaqil tarzda qo‘llay oladi, aktyorlik ijrosida sahnaviy odob-axloqni kuchaytirish, sahnaviy harakat, so‘z va musiqaga mos harakat, ichki va tashqi harakat, badiiy-g‘oyaviy jihatdan rejissorlik ta’rifi, badiiy madaniyatga rejissorlik nuqtai nazaridan yondashish, yakka ijrochilik chiqishlarining maqsadlarini shakllantirish, sahnaviy harakat, nutqiy jarayon normalarini to‘g‘ri qo‘llay olish, estrada tomoshalarini sahnalashtirish, texnik va ko‘rgazmali vositalardan foydalanish ko‘nikmalariga ega deb hisoblansa

16 ball

4.

sahnaviy tempo-ritm, plastik harakat kabi estrada tomoshalarining turli janrlarida ishlashning o‘ziga xos xususiyatlari, serqirra janrlarining tizimli rivojlanish bosqichlari haqida tasavvurga ega, egallagan bilimlarini kasbiy faoliyatida mustaqil tarzda qo‘llay oladi, aktyorlik ijrosida sahnaviy odob-axloqni kuchaytirish, sahnavi� harakat, so‘z va musiqaga mos harakat, ichki va tashqi harakat, badiiy-g‘oyaviy jihatdan rejissorlik ta’rifi, badiiy madaniyatga rejissorlik nuqtai nazaridan yondashish, yakka ijrochilik chiqishlarining maqsadlarini shakllantirish, sahnaviy harakat, nutqiy jarayon normalarini to‘g‘ri qo‘llay olish, estrada tomoshalarini sahnalashtirish, texnik va ko‘rgazmali vositalardan foydalanish ko‘nikmalariga ega deb hisoblansa

14 ball

5.

serqirra janrlarning tizimli rivojlanish bosqichlari haqida tasavvurga ega, egallagan bilimlarini kasbiy faoliyatida mustaqil tarzda qo‘llay oladi, aktyorlik ijrosida sahnaviy odob-axloqni kuchaytirish, sahnaviy harakat, so‘z va musiqaga mos harakat, ichki va tashqi harakat, badiiy-g‘oyaviy jihatdan rejissorlik ta’rifi, badiiy madaniyatga rejissorlik nuqtai nazaridan yondashish, yakka ijrochilik chiqishlarining maqsadlarini shakllantirish, sahnaviy harakat, nutqiy jarayon normalarini to‘g‘ri qo‘llay olish, estrada tomoshalarini sahnalashtirish, texnik va ko‘rgazmali vositalardan foydalanish ko‘nikmalariga ega deb hisoblansa

12 ball

6.

egallagan bilimlarini kasbiy faoliyatida mustaqil tarzda qo‘llay oladi, aktyorlik ijrosida sahnaviy odob-axloqni kuchaytirish, sahnaviy harakat, so‘z va �usiqaga mos harakat, ichki va tashqi harakat, badiiy-g‘oyaviy jihatdan rejissorlik ta’rifi, badiiy madaniyatga rejissorlik nuqtai nazaridan yondashish, yakka ijrochilik chiqishlarining maqsadlarini shakllantirish, sahnaviy harakat, nutqiy jarayon normalarini to‘g‘ri qo‘llay olish, estrada tomoshalarini sahnalashtirish, texnik va ko‘rgazmali vositalardan foydalanish ko‘nikmalariga ega deb hisoblansa

10 ball

7.

aktyorlik ijrosida sahnaviy odob-axloqni kuchaytirish, sahnaviy harakat, so‘z va musiqaga mos harakat, ichki va tashqi harakat, badiiy-g‘oyaviy jihatdan rejissorlik ta’rifi, badiiy madaniyatga rejissorlik nuqtai nazaridan yondashish, yakka ijrochilik chiqishlarining maqsadlarini shakllantirish, sahnaviy harakat, nutqiy jarayon normalarini to‘g‘ri qo‘llay olish, estrada tomoshalarini sahnalashtirish, texnik va ko‘rgazmali vositalardan foydalanish ko‘nikmalariga ega deb hisoblansa

8 ball

8.

yakka ijrochilik chiqishlarining maqsadlarini shakllantirish, sahnaviy harakat, nutqiy jarayon normalarini to‘g‘ri qo‘llay olish, estrada tomoshalarini sahnalashtirish, texnik va ko‘rgazmali vositalardan foydalanish ko‘nikmalariga ega deb hisoblansa

6 ball

9.

asarni (monolog, she’r, masal, etyud, nomer) to‘liq ijro qila olmaydi, asar muallifi, dramaturg, yozuvchi haqida tasavvurga ega deb hisoblansa

4 ball

10.

asarni (monolog, she’r, masal, etyud, nomer) qisman ijro qila oladi va qisman tasavvurga ega deb hisoblansa

2 ball

11.