T/r | Chora-tadbirlar nomi | Amalga oshirish mexanizmi | Ijro muddati | Moliyalashtirish manbalari | Mas’ul ijrochilar |
I. Maktabgacha va maktab ta’limi sohasini takomillashtirishning ustuvor yo‘nalishlari | |||||
1. | Bitiruvchilarning yakuniy davlat attestatsiyasi hamda oliy ta’lim muassasalariga kirish imtihonlarini unifikatsiya qilish. | 1. O‘zbekiston Respublikasi ta’lim muassasalariga o‘qishga qabul qilish bo‘yicha bitiruvchilarning yakuniy davlat attestatsiyasi hamda oliy ta’lim muassasalariga kirish imtihonlarini unifikatsiya qilish yuzasidan takliflarni ishlab chiqish. | 2024-yil iyun | - | Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi (K. Sharipov), Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi (X. Umarova), Ta’limni rivojlantirish respublika ilmiy-metodik markazi (V. Xamidov), “Ta’lim sohasidagi loyihalar markazi” loyiha ofisi |
2. Ishlab chiqilgan takliflarni Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2024-yil iyul | ||||
2. | Pedagog kadrlar tayyorlash tizimining uzluksizligi va uzviyligini ta’minlash. | 1. Pedagog kadrlarni tayyorlaydigan oliy ta’lim muassasalarining o‘quv reja va o‘quv dasturlarini tahlil etish. | 2024-yil avgust | Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligiga respublika budjetidan ajratilgan mablag‘lar, xalqaro tashkilotlarning grant mablag‘lari | Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi (K. Sharipov), Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi (X. Umarova), Ta’limni rivojlantirish respublika ilmiy-metodik markazi (V. Xamidov), “Ta’lim sohasidagi loyihalar markazi” loyiha ofisi |
2. Oliy ta’lim muassasalarining o‘quv reja va o‘quv dasturlarini hamda ulardagi ta’lim jarayonini umumiy o‘rta ta’lim tashkilotlari dasturlari asosida qayta ishlab chiqish. Bunda, pedagogika ta’lim yo‘nalishlari o‘quv rejalarida talabalarning metodik tayyorgarligi bo‘yicha ajratilgan fanlar ulushini kamida 50 foizga yetkazishni ta’minlash. | 2025-yil yanvar | ||||
3. Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universiteti faoliyatini tahlil qilish va uni rivojlantirish bo‘yicha takliflar ishlab chiqish hamda Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2025-yil yanvar | ||||
3. | O‘qituvchilarning malakasini oshirish va qayta tayyorlash tizimini takomillashtirish. | 1. Pedagoglarni yangi metodikalarga o‘rgatish milliy markazlari faoliyatini, professor o‘qituvchilar tarkibini, o‘quv reja va dasturlarini tahlil qilish. 2. Pedagoglarni yangi metodikalarga o‘rgatish milliy markazlarini transformatsiya qilish bo‘yicha takliflarni ishlab chiqish hamda Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2024-yil iyul | - | Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi (X. Umarova), Ta’limni rivojlantirish respublika ilmiy-metodik markazi (V. Xamidov), “Ta’lim sohasidagi loyihalar markazi” loyiha ofisi |
4. | Umumiy o‘rta ta’lim muassasalarida ma’naviy-ma’rifiy ishlar samaradorligini oshirish mexanizmlarini joriy etish. | 1. Umumiy o‘rta ta’lim muassasalarida ma’naviy-ma’rifiy ishlar samaradorligini oshirish, o‘quvchilar tarbiyasi va odob-axloqi hamda ularda vatanparvarlik tuyg‘ularini tarbiyalashning vertikal tizimini ishlab chiqish. 2. O‘quvchilarni tarbiyalash va ularning davomatini yaxshilash bo‘yicha “mahalla yettiligi” bilan birgalikda jamoatchilik nazoratini yo‘lga qo‘yish. | 2024-yil davomida | Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligiga respublika budjetidan ajratilgan mablag‘lar | Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi (X. Umarova), O‘zbekiston mahallalari uyushmasi (K. Kuranbayev), Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahri hokimliklari |
5. | Umumiy o‘rta ta’lim muassasalarida o‘quvchilarning o‘z hayot yo‘llarini tanlashiga ko‘maklashuvchi tizim yaratish. | 1. Umumiy o‘rta ta’lim muassasalarida psixologlar faoliyatini tahlil etish. | 2024-yil iyul | Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligiga respublika budjetidan va mahalliy budjetlardan ajratilgan mablag‘lar | Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi (X. Umarova), Ta’limni rivojlantirish respublika ilmiy-metodik markazi (V. Xamidov), “Ta’lim sohasidagi loyihalar markazi” loyiha ofisi |
2. Psixologlarning sifat tarkibini yaxshilash bo‘yicha treninglar tashkil etish. | 2024-yil davomida | ||||
3. O‘quvchilarni kasb-hunarga yo‘naltirish va psixologik-pedagogik respublika tashxis markazini transformatsiya qilish bo‘yicha takliflar ishlab chiqish hamda Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2024-yil avgust | ||||
4. Umumiy o‘rta ta’lim muassasalari bitiruvchilarining qobiliyati va moyilliklarini aniqlash, ularning rivojlanishiga psixologik-pedagogik jihatdan tashxis qo‘yish hamda ularni kelajakda dolzarb bo‘ladigan kasblarga yo‘naltirishning zamonaviy usullarini ishlab chiqish va amaliyotga joriy qilish. | 2024-yil sentyabr | ||||
6. | Nodavlat ta’lim sohasini rivojlantirish va qo‘llab-quvvatlash bo‘yicha samarali mexanizmlarni joriy qilish. | 1. Nodavlat ta’lim sohasida ma’muriy tartib-taomillarni qisqartirish bo‘yicha tavsiyalar ishlab chiqish. 2. Nodavlat ta’lim sohasida byurokratik to‘siqlarni bartaraf etish bo‘yicha takliflar tayyorlash. 3. Tavsiya va takliflarni Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2024-yil avgust | - | Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi (X. Umarova), Ta’limni rivojlantirish respublika ilmiy-metodik markazi (V. Xamidov), “Ta’lim sohasidagi loyihalar markazi” loyiha ofisi |
II. Professional va oliy ta’lim sohasini takomillashtirishning ustuvor yo‘nalishlari | |||||
7. | Professional ta’lim muassasalarining o‘quv jarayoniga rivojlangan xorijiy davlatlarning ta’lim dasturlari (curriculum) asosida ishlab chiqilgan dasturlarni joriy qilish. | 1. Xalqaro ta’lim dasturlarini joriy etish bo‘yicha xalqaro tashkilotlar bilan hamkorlikni yo‘lga qo‘yish va bitim imzolash. | 2024-yil sentyabr | Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligiga respublika budjetidan ajratilgan mablag‘lar | Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi (K. Sharipov), Iqtisodiyot va moliya vazirligi (I. Norqulov) |
2. Xalqaro ta’lim dasturlari joriy qilinadigan kasb va mutaxassisliklarni tanlab olish. | 2024-yil noyabr | ||||
3. Ijodiy guruhlarni shakllantirish va xalqaro ta’lim dasturlarini tarjima qilish. | 2025-yil fevral | ||||
4. Tarjima qilingan xalqaro ta’lim dasturlari asosida mazmuniga milliy segmentni singdirgan holda yangi ta’lim dasturlarini ishlab chiqish. | 2025-yil aprel | ||||
5. Xalqaro ta’lim dasturlari talablaridan kelib chiqib ta’lim dasturlarining o‘quv yuklamalarini qayta ko‘rib chiqish va optimallashtirish. | 2025-yil may | ||||
6. O‘quvchilarga beriladigan malakalar asosida Professional ta’lim yo‘nalishlari, mutaxassisliklari va kasblari klassifikatoriga tegishli o‘zgartirishlar kiritish. | 2025-yil iyun | ||||
7. Ishlab chiqilgan ta’lim dasturlarini professional ta’lim muassasalarida joriy etish. | 2025/2026 o‘quv yilidan boshlab | ||||
8. | Professional ta’lim muassasalari o‘quvchilarining o‘z ta’limini oliy ta’lim muassasalarida davom ettirish imkoniyatlarini yanada kengaytirish. | 1. Kasb-hunar ta’limining oliy ta’lim bilan integratsiyasini kuchaytirish, jumladan ta’lim muassasalarida kadrlar tayyorlashni “2+2”, “1+3” va boshqa sxemalar asosida tashkil etish bo‘yicha takliflar tayyorlash. | 2024-yil 1-sentabr | Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligiga respublika budjetidan ajratilgan mablag‘lar | “Ta’lim sohasidagi loyihalar markazi” loyiha ofisi, Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi (K. Sharipov), oliy va professional ta’lim tashkilotlari, tegishli vazirlik va i�oralar |
2. O‘zbekiston davlat jahon tillari universiteti va huzuridagi professional ta’lim muassasalarida TESOL, TEFL o‘quv kurslari va Milliy malakalar ramkasining 3 — 5-darajadagi malakalarni berishga yo‘naltirilgan qo‘shma ta’lim dasturlarini joriy qilish va ularning tegishli bakalavriat ta’lim yo‘nalishlari bilan integratsiyasini ta’minlash. | 2024/2025 o‘quv yilidan boshlab | ||||
3. Toshkent arxitektura va qurilish universitetida va huzuridagi professional ta’lim muassasalarida Milliy malakalar ramkasining 3 — 5-darajalariga mos bo‘lgan qo‘shma ta’lim dasturlarini joriy qilish va ularning tegishli bakalavriat ta’lim yo‘nalishlari bilan integratsiyasini ta’minlash. | 2024/2025 o‘quv yilidan boshlab | ||||
9. | Ta’lim sifatini baholash bo‘yicha xalqaro tashkilotlar tomonidan O‘zbekistonda xizmat ko‘rsatish tartibini belgilash. | Ta’lim sifatini baholash bo‘yicha xalqaro tashkilotlarning O‘zbekistonda faoliyat yuritish tartibini belgilovchi Hukumat qarori loyihasini ishlab chiqish va tasdiqlash uchun Vazirlar Mahkamasiga kiritish. Bunda, qaror loyihasida: ta’lim sifatini baholash bo‘yicha xalqaro tashkilotlarga qo‘yiladigan talablarni; ta’lim sifatini baholash bo‘yicha xalqaro tashkilotlarning O‘zbekistonda akkreditatsiyadan o‘tishi va faoliyat yuritishi tartibini nazarda tutish. | 2024-yil avgust | - | “Ta’lim sohasidagi loyihalar markazi” loyiha ofisi, Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi (K. Sharipov), Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi (X. Umarova) |
10. | Milliy oliy ta’lim muassasalarining ta’lim dasturlarini xalqaro reyting tashkilotlarining birinchi 300 talik ro‘yxatiga kirgan oliy ta’lim tashkilotlarining ta’lim dasturlari asosida takomillashtirish. | 1. Ta’lim dasturlari takomillashtiriladigan ta’lim yo‘nalishlari va magistratura mutaxassisliklari ro‘yxatini shakllantirish. | 2024-yil may | Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligiga respublika budjetidan ajratilgan mablag‘lar | Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi (K. Sharipov), “Ta’lim sohasidagi loyihalar markazi” loyiha ofisi,oliy ta’lim tashkilotlari, tegishli vazirlik va idoralar |
2. Ta’lim dasturlarini takomillashtirish va tasdiqlanishini ta’minlash. | 2024-yil avgust | ||||
3. Takomillashtirilgan ta’lim dasturlarini oliy ta’lim muassasalari amaliyotiga joriy etish. | 2024-yil sentyabr | ||||
11. | Oliy ta’limdagi o‘quv jarayoni va baholash tizimini ilg‘or xorijiy tajribalar asosida takomillashtirish. | 1. Oliy ta’limda talabalar bilimini baholash va nazorat qilish tartibini takomillashtirish. | 2024/2025 o‘quv yili davomida | Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligiga respublika budjetidan ajratilgan mablag‘lar | Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi (K. Sharipov), “Ta’lim sohasidagi loyihalar markazi” loyiha ofisi,oliy ta’lim tashkilotlari, tegishli vazirlik va idoralar |
2. Mustaqil ta’limni tashkil etishning ilg‘or tajribalarini joriy etish. | 2025-yil sentyabr | ||||
3. Barcha oliy ta’lim tashkilotlarida antiplagiat dasturlarini joriy etish. | 2025-yil sentyabr oyidan boshlab | ||||
4. Oliy ta’limdagi o‘quv jarayoni va baholash tizimiga oid normativ-huquqiy hujjatlarga tegishli o‘zgartirishlar kiritish. | 2025-yil avgust | ||||
12. | Oliy ta’limda ta’lim sifatini ta’minlash va ta’lim xizmatlari eksportini oshirish maqsadida xalqaro mehnat bozori talablari asosida kadrlar tayyorlashni yo‘lga qo‘yish. | 1. Xalqaro mehnat bozorlarining oliy ma’lumotli kadrlarga bo‘lgan ehtiyojini o‘rganish. | 2024-yil dekabr | Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligiga respublika budjetidan ajratilgan mablag‘lar | Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi (K. Sharipov), “Ta’lim sohasidagi loyihalar markazi” loyiha ofisi,oliy ta’lim tashkilotlari, tegishli vazirlik va idoralar |
2. O‘rganish natijalari asosida oliy ma’lumotli kadrlarni tayyorlash bo‘yicha takliflarni tayyorlash va Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2025-yil aprel | ||||
3. Xalqaro mehnat bozorlaridagi ehtiyoj va talablardan kelib chiqib kadrlar tayyorlashni yo‘lga qo‘yish. | 2025/2026 o‘quv yilidan boshlab | ||||
13. | Oliy ta’limda professor-o‘qituvchilar malakasini oshirish va qayta tayyorlashning zamonaviy mexanizmlarini joriy etish. | 1. Professor-o‘qituvchilar malakasini oshirish va qayta tayyorlash bo‘yicha dunyodagi yetakchi universitetlar tajribasini o‘rganish va natijasi bo‘yicha amaldagi tartibni takomillashtirish yuzasidan takliflarni shakllantirish. | 2024-yil iyun | Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligiga respublika budjetidan ajratilgan mablag‘lar | Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi (K. Sharipov), “Ta’lim sohasidagi loyihalar markazi” loyiha ofisi,oliy ta’lim tashkilotlari, tegishli vazirlik va idoralar |
2. Takliflarni oliy ta’lim tashkilotlari mutaxassislari va xorijiy ekspertlar ishtirokida muhokamadan o‘tkazish. | 2024-yil dekabr | ||||
3. Professor-o‘qituvchilar malakasini oshirish va qayta tayyorlash bo‘yicha yangi tartibni joriy etish. | 2025/2026 o‘quv yilidan boshlab | ||||
14. | Oliy ta’lim tizimining mehnat bozori talablariga muvofiqligi ta’minlash. | 1. Kadrlar tayyorlash jarayoniga ish beruvchilarni jalb etish mexanizmlarini takomillashtirish. | 2024-yil iyul | Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligiga respublika budjetidan ajratilgan mablag‘lar | Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi (K. Sharipov), “Ta’lim sohasidagi loyihalar markazi” loyiha ofisi,oliy ta’lim tashkilotlari, tegishli vazirlik va idoralar |
2. Ta’lim dasturlarini ishlab chiqish va takomillashtirishda ish beruvchilarning ishtirokini kengaytirish, manfaatdorligini oshirish va javobgarligini belgilash yuzasidan takliflarni tayyorlash. | 2024-yil dekabr | ||||
3. Talabalar amaliyotini tashkil etish hamda ta’lim dasturlarini ishlab chiqishda kadrlar buyurtmachilari mas’uliyatining aniq chegaralarini belgilash. | 2025-yil may | ||||
15. | Muhandislik-texnika yo‘nalishida kadrlar tayyorlaydigan oliy ta’lim muassasalari tashkiliy-boshqaruv faoliyatini takomillashtirish. | 1. Muhandislik-texnika yo‘nalishidagi 33 ta davlat oliy ta’lim muassasalarining faoliyatini kompleks tahlil qilish bo‘yicha ishchi guruhini tashkil etish. | 2024-yil may | Tegishli oliy ta’lim tashkilotlarining budjetdan tashqari mablag‘lari, tarmoq ishlab chiqarish korxonalari mablag‘lari | Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi (K. Sharipov), Energetika vazirligi (J. Mirzamahmudov), Transport vazirligi (I. Maxkamov), Iqtisodiyot va moliya vazirligi (I. Norqulov), “Ta’lim sohasidagi loyihalar markazi” loyiha ofisi, tarmoq ishlab chiqarish korxonalari |
2. Muhandislik-texnika yo‘nalishidagi oliy ta’lim muassasalarida: kadrlar tayyorlash yo‘nalishlari va qabul parametrlarining soha tarmoqlarining kadrlarga bo‘lgan real ehtiyojlariga muvofiqligini; moddiy-texnik baza (zamonaviy laboratoriyalar va asbob-uskunalarning mavjudligi) holatini; amaldagi o‘quv dasturlarining ishlab chiqarish texnologiyalari va ish beruvchilarning talablariga muvofiqligini; talabalarning sohadagi ishlab-chiqarish tashkilotlarida amaliy bilim olishini; professor-o‘qituvchilarning bilim darajasi va o‘quv adabiyotlarining amaliyotga yo‘naltirilganligini o‘rganish. | 2024-yil iyun — avgust | ||||
3. O‘rganish natijalari bo‘yicha asoslangan amaliy takliflar ishlab chiqish va Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2024-yil sentyabr | ||||
16. | Oliy ta’lim tashkilotlarining ta’lim dasturlarini xalqaro akkreditatsiyadan o‘tkazish tartibini takomillashtirish. | 1. Nufuzli xalqaro akkreditatsiya tashkilotlari ro‘yxatini shakllantirish va Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi tomonidan tasdiqlash. | 2024-yil may | Tegishli oliy ta’lim tashkilotlarining budjetdan tashqari mablag‘lari | Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi (K. Sharipov), “Ta’lim sohasidagi loyihalar markazi” loyiha ofisi, oliy ta’lim tashkilotlari |
2. Oliy ta’lim tashkilotlarida ta’lim dasturlarini xalqaro akkreditatsiyadan o‘tkazish bo‘yicha chora-tadbirlar rejasini ishlab chiqish. | 2024-yil iyun | ||||
3. Xalqaro tashkilotlar bilan ta’lim dasturlarini xalqaro akkreditatsiyadan o‘tkazish bo‘yicha shartnomalar tuzish va akkreditatsiyani belgilangan tartibda amalga oshirish. | 2024-yil iyuldan boshlab | ||||
4. Ta’lim dasturlarini xalqaro akkreditatsiyadan o‘tkazish jarayonlarining monitoringini yuritishni yo‘lga qo‘yish. | 2024-yil sentyabr | ||||
17. | Oliy ta’lim tashkilotlari professor-o‘qituvchilarining xorijiy davlatlarda malaka oshirishi va stajirovkadan o‘tishini tashkil qilish. | 1. Oliy ta’lim tashkilotlarining 40 yoshgacha bo‘lgan professor-o‘qituvchilarini xorijiy mamlakatlarga malaka oshirish yoki stajirovkaga yuborish uchun saralab olish. | 2024-yil iyun | Tegishli oliy ta’lim tashkilotlarining budjetdan tashqari mablag‘lari | Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi (K. Sharipov), “Ta’lim sohasidagi loyihalar markazi” loyiha ofisi, oliy ta’lim tashkilotlari |
2. Saralab olingan professor-o‘qituvchilarni xorijiy mamlakatlarga malaka oshirish va stajirovkaga yuborish. | 2024-yil iyul — sentyabr | ||||
3. Malaka oshirish yoki stajirovka o‘tash davomida o‘rganilgan ilg‘or xorijiy tajribani oliy ta’lim tashkilotida amalda joriy etilishini ta’minlash. | 2024-yil sentyabr — dekabr |
T/r | Muassasa nomi | Vazirlik (idora)dan biriktirilgan mas’ul xodim |
I. Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi tizimidagi muassasalar | ||
1. | Toshkent shahri Yunusobod tumanidagi 9-son umumiy o‘rta ta’lim muassasasi | Maktabgacha va maktab ta’limi vazirining birinchi o‘rinbosari U. Sharifxodjayev |
2. | O‘quvchilarni kasb-hunarga yo‘naltirish va psixologik-pedagogik respublika tashxis markazi | Maktabgacha va maktab ta’limi vazirining o‘rinbosari F. Boqiyev |
3. | Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universiteti | Maktabgacha va maktab ta’limi vazirining o‘rinbosari T. Komilov |
4. | Toshkent shahar Pedagoglarni yangi metodikalarga o‘rgatish milliy markazi | Maktabgacha va maktab ta’limi vazirining o‘rinbosari S. Radjabov |
5. | Toshkent shahri Uchtepa tumanidagi 129-son umumiy o‘rta ta’lim muassasasi | Ta’limni rivojlantirish respublika ilmiy-metodik markazi direktori V. Xamidov |
II. Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi tizimidagi muassasalar | ||
6. | Islom Karimov nomidagi Toshkent davlat texnika universiteti | Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirining birinchi o‘rinbosari K. Karimov |
7. | Toshkent gidrometeorologiya texnikumi | Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirining o‘rinbosari S. Buzrukxonov |
8. | Toshkent moliya instituti huzuridagi akademik litsey | Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirining o‘rinbosari Sh. Turdikulova |
T/r | Chora-tadbirlar nomi | Amalga oshirish mexanizmi | Ijro muddati | Moliyalashtirish manbalari | Mas’ul ijrochilar |
I. Maktabgacha va maktab ta’limi sohasini takomillashtirishning ustuvor yo‘nalishlari | |||||
1. | Bitiruvchilarning yakuniy davlat attestatsiyasi hamda oliy ta’lim muassasalariga kirish imtihonlarini unifikatsiya qilish. | 1. O‘zbekiston Respublikasi ta’lim muassasalariga o‘qishga qabul qilish bo‘yicha bitiruvchilarning yakuniy davlat attestatsiyasi hamda oliy ta’lim muassasalariga kirish imtihonlarini unifikatsiya qilish yuzasidan takliflarni ishlab chiqish. | 2024-yil iyun | - | Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi (K. Sharipov), Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi (X. Umarova), Ta’limni rivojlantirish respublika ilmiy-metodik markazi (V. Xamidov), “Ta’lim sohasidagi loyihalar markazi” loyiha ofisi |
2. Ishlab chiqilgan takliflarni Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2024-yil iyul | ||||
2. | Pedagog kadrlar tayyorlash tizimining uzluksizligi va uzviyligini ta’minlash. | 1. Pedagog kadrlarni tayyorlaydigan oliy ta’lim muassasalarining o‘quv reja va o‘quv dasturlarini tahlil etish. | 2024-yil avgust | Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligiga respublika budjetidan ajratilgan mablag‘lar, xalqaro tashkilotlarning grant mablag‘lari | Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi (K. Sharipov), Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi (X. Umarova), Ta’limni rivojlantirish respublika ilmiy-metodik markazi (V. Xamidov), “Ta’lim sohasidagi loyihalar markazi” loyiha ofisi |
2. Oliy ta’lim muassasalarining o‘quv reja va o‘quv dasturlarini hamda ulardagi ta’lim jarayonini umumiy o‘rta ta’lim tashkilotlari dasturlari asosida qayta ishlab chiqish. Bunda, pedagogika ta’lim yo‘nalishlari o‘quv rejalarida talabalarning metodik tayyorgarligi bo‘yicha ajratilgan fanlar ulushini kamida 50 foizga yetkazishni ta’minlash. | 2025-yil yanvar | ||||
3. Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universiteti faoliyatini tahlil qilish va uni rivojlantirish bo‘yicha takliflar ishlab chiqish hamda Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2025-yil yanvar | ||||
3. | O‘qituvchilarning malakasini oshirish va qayta tayyorlash tizimini takomillashtirish. | 1. Pedagoglarni yangi metodikalarga o‘rgatish milliy markazlari faoliyatini, professor o‘qituvchilar tarkibini, o‘quv reja va dasturlarini tahlil qilish. 2. Pedagoglarni yangi metodikalarga o‘rgatish milliy markazlarini transformatsiya qilish bo‘yicha takliflarni ishlab chiqish hamda Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2024-yil iyul | - | Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi (X. Umarova), Ta’limni rivojlantirish respublika ilmiy-metodik markazi (V. Xamidov), “Ta’lim sohasidagi loyihalar markazi” loyiha ofisi |
4. | Umumiy o‘rta ta’lim muassasalarida ma’naviy-ma’rifiy ishlar samaradorligini oshirish mexanizmlarini joriy etish. | 1. Umumiy o‘rta ta’lim muassasalarida ma’naviy-ma’rifiy ishlar samaradorligini oshirish, o‘quvchilar tarbiyasi va odob-axloqi hamda ularda vatanparvarlik tuyg‘ularini tarbiyalashning vertikal tizimini ishlab chiqish. 2. O‘quvchilarni tarbiyalash va ularning davomatini yaxshilash bo‘yicha “mahalla yettiligi” bilan birgalikda jamoatchilik nazoratini yo‘lga qo‘yish. | 2024-yil davomida | Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligiga respublika budjetidan ajratilgan mablag‘lar | Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi (X. Umarova), O‘zbekiston mahallalari uyushmasi (K. Kuranbayev), Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahri hokimliklari |
5. | Umumiy o‘rta ta’lim muassasalarida o‘quvchilarning o‘z hayot yo‘llarini tanlashiga ko‘maklashuvchi tizim yaratish. | 1. Umumiy o‘rta ta’lim muassasalarida psixologlar faoliyatini tahlil etish. | 2024-yil iyul | Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligiga respublika budjetidan va mahalliy budjetlardan ajratilgan mablag‘lar | Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi (X. Umarova), Ta’limni rivojlantirish respublika ilmiy-metodik markazi (V. Xamidov), “Ta’lim sohasidagi loyihalar markazi” loyiha ofisi |
2. Psixologlarning sifat tarkibini yaxshilash bo‘yicha treninglar tashkil etish. | 2024-yil davomida | ||||
3. O‘quvchilarni kasb-hunarga yo‘naltirish va psixologik-pedagogik respublika tashxis markazini transformatsiya qilish bo‘yicha takliflar ishlab chiqish hamda Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2024-yil avgust | ||||
4. Umumiy o‘rta ta’lim muassasalari bitiruvchilarining qobiliyati va moyilliklarini aniqlash, ularning rivojlanishiga psixologik-pedagogik jihatdan tashxis qo‘yish hamda ularni kelajakda dolzarb bo‘ladigan kasblarga yo‘naltirishning zamonaviy usullarini ishlab chiqish va amaliyotga joriy qilish. | 2024-yil sentyabr | ||||
6. | Nodavlat ta’lim sohasini rivojlantirish va qo‘llab-quvvatlash bo‘yicha samarali mexanizmlarni joriy qilish. | 1. Nodavlat ta’lim sohasida ma’muriy tartib-taomillarni qisqartirish bo‘yicha tavsiyalar ishlab chiqish. 2. Nodavlat ta’lim sohasida byurokratik to‘siqlarni bartaraf etish bo‘yicha takliflar tayyorlash. 3. Tavsiya va takliflarni Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2024-yil avgust | - | Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi (X. Umarova), Ta’limni rivojlantirish respublika ilmiy-metodik markazi (V. Xamidov), “Ta’lim sohasidagi loyihalar markazi” loyiha ofisi |
II. Professional va oliy ta’lim sohasini takomillashtirishning ustuvor yo‘nalishlari | |||||
7. | Professional ta’lim muassasalarining o‘quv jarayoniga rivojlangan xorijiy davlatlarning ta’lim dasturlari (curriculum) asosida ishlab chiqilgan dasturlarni joriy qilish. | 1. Xalqaro ta’lim dasturlarini joriy etish bo‘yicha xalqaro tashkilotlar bilan hamkorlikni yo‘lga qo‘yish va bitim imzolash. | 2024-yil sentyabr | Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligiga respublika budjetidan ajratilgan mablag‘lar | Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi (K. Sharipov), Iqtisodiyot va moliya vazirligi (I. Norqulov) |
2. Xalqaro ta’lim dasturlari joriy qilinadigan kasb va mutaxassisliklarni tanlab olish. | 2024-yil noyabr | ||||
3. Ijodiy guruhlarni shakllantirish va xalqaro ta’lim dasturlarini tarjima qilish. | 2025-yil fevral | ||||
4. Tarjima qilingan xalqaro ta’lim dasturlari asosida mazmuniga milliy segmentni singdirgan holda yangi ta’lim dasturlarini ishlab chiqish. | 2025-yil aprel | ||||
5. Xalqaro ta’lim dasturlari talablaridan kelib chiqib ta’lim dasturlarining o‘quv yuklamalarini qayta ko‘rib chiqish va optimallashtirish. | 2025-yil may | ||||
6. O‘quvchilarga beriladigan malakalar asosida Professional ta’lim yo‘nalishlari, mutaxassisliklari va kasblari klassifikatoriga tegishli o‘zgartirishlar kiritish. | 2025-yil iyun | ||||
7. Ishlab chiqilgan ta’lim dasturlarini professional ta’lim muassasalarida joriy etish. | 2025/2026 o‘quv yilidan boshlab | ||||
8. | Professional ta’lim muassasalari o‘quvchilarining o‘z ta’limini oliy ta’lim muassasalarida davom ettirish imkoniyatlarini yanada kengaytirish. | 1. Kasb-hunar ta’limining oliy ta’lim bilan integratsiyasini kuchaytirish, jumladan ta’lim muassasalarida kadrlar tayyorlashni “2+2”, “1+3” va boshqa sxemalar asosida tashkil etish bo‘yicha takliflar tayyorlash. | 2024-yil 1-sentabr | Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligiga respublika budjetidan ajratilgan mablag‘lar | “Ta’lim sohasidagi loyihalar markazi” loyiha ofisi, Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi (K. Sharipov), oliy va professional ta’lim tashkilotlari, tegishli vazirlik va i�oralar |
2. O‘zbekiston davlat jahon tillari universiteti va huzuridagi professional ta’lim muassasalarida TESOL, TEFL o‘quv kurslari va Milliy malakalar ramkasining 3 — 5-darajadagi malakalarni berishga yo‘naltirilgan qo‘shma ta’lim dasturlarini joriy qilish va ularning tegishli bakalavriat ta’lim yo‘nalishlari bilan integratsiyasini ta’minlash. | 2024/2025 o‘quv yilidan boshlab | ||||
3. Toshkent arxitektura va qurilish universitetida va huzuridagi professional ta’lim muassasalarida Milliy malakalar ramkasining 3 — 5-darajalariga mos bo‘lgan qo‘shma ta’lim dasturlarini joriy qilish va ularning tegishli bakalavriat ta’lim yo‘nalishlari bilan integratsiyasini ta’minlash. | 2024/2025 o‘quv yilidan boshlab | ||||
9. | Ta’lim sifatini baholash bo‘yicha xalqaro tashkilotlar tomonidan O‘zbekistonda xizmat ko‘rsatish tartibini belgilash. | Ta’lim sifatini baholash bo‘yicha xalqaro tashkilotlarning O‘zbekistonda faoliyat yuritish tartibini belgilovchi Hukumat qarori loyihasini ishlab chiqish va tasdiqlash uchun Vazirlar Mahkamasiga kiritish. Bunda, qaror loyihasida: ta’lim sifatini baholash bo‘yicha xalqaro tashkilotlarga qo‘yiladigan talablarni; ta’lim sifatini baholash bo‘yicha xalqaro tashkilotlarning O‘zbekistonda akkreditatsiyadan o‘tishi va faoliyat yuritishi tartibini nazarda tutish. | 2024-yil avgust | - | “Ta’lim sohasidagi loyihalar markazi” loyiha ofisi, Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi (K. Sharipov), Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi (X. Umarova) |
10. | Milliy oliy ta’lim muassasalarining ta’lim dasturlarini xalqaro reyting tashkilotlarining birinchi 300 talik ro‘yxatiga kirgan oliy ta’lim tashkilotlarining ta’lim dasturlari asosida takomillashtirish. | 1. Ta’lim dasturlari takomillashtiriladigan ta’lim yo‘nalishlari va magistratura mutaxassisliklari ro‘yxatini shakllantirish. | 2024-yil may | Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligiga respublika budjetidan ajratilgan mablag‘lar | Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi (K. Sharipov), “Ta’lim sohasidagi loyihalar markazi” loyiha ofisi,oliy ta’lim tashkilotlari, tegishli vazirlik va idoralar |
2. Ta’lim dasturlarini takomillashtirish va tasdiqlanishini ta’minlash. | 2024-yil avgust | ||||
3. Takomillashtirilgan ta’lim dasturlarini oliy ta’lim muassasalari amaliyotiga joriy etish. | 2024-yil sentyabr | ||||
11. | Oliy ta’limdagi o‘quv jarayoni va baholash tizimini ilg‘or xorijiy tajribalar asosida takomillashtirish. | 1. Oliy ta’limda talabalar bilimini baholash va nazorat qilish tartibini takomillashtirish. | 2024/2025 o‘quv yili davomida | Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligiga respublika budjetidan ajratilgan mablag‘lar | Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi (K. Sharipov), “Ta’lim sohasidagi loyihalar markazi” loyiha ofisi,oliy ta’lim tashkilotlari, tegishli vazirlik va idoralar |
2. Mustaqil ta’limni tashkil etishning ilg‘or tajribalarini joriy etish. | 2025-yil sentyabr | ||||
3. Barcha oliy ta’lim tashkilotlarida antiplagiat dasturlarini joriy etish. | 2025-yil sentyabr oyidan boshlab | ||||
4. Oliy ta’limdagi o‘quv jarayoni va baholash tizimiga oid normativ-huquqiy hujjatlarga tegishli o‘zgartirishlar kiritish. | 2025-yil avgust | ||||
12. | Oliy ta’limda ta’lim sifatini ta’minlash va ta’lim xizmatlari eksportini oshirish maqsadida xalqaro mehnat bozori talablari asosida kadrlar tayyorlashni yo‘lga qo‘yish. | 1. Xalqaro mehnat bozorlarining oliy ma’lumotli kadrlarga bo‘lgan ehtiyojini o‘rganish. | 2024-yil dekabr | Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligiga respublika budjetidan ajratilgan mablag‘lar | Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi (K. Sharipov), “Ta’lim sohasidagi loyihalar markazi” loyiha ofisi,oliy ta’lim tashkilotlari, tegishli vazirlik va idoralar |
2. O‘rganish natijalari asosida oliy ma’lumotli kadrlarni tayyorlash bo‘yicha takliflarni tayyorlash va Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2025-yil aprel | ||||
3. Xalqaro mehnat bozorlaridagi ehtiyoj va talablardan kelib chiqib kadrlar tayyorlashni yo‘lga qo‘yish. | 2025/2026 o‘quv yilidan boshlab | ||||
13. | Oliy ta’limda professor-o‘qituvchilar malakasini oshirish va qayta tayyorlashning zamonaviy mexanizmlarini joriy etish. | 1. Professor-o‘qituvchilar malakasini oshirish va qayta tayyorlash bo‘yicha dunyodagi yetakchi universitetlar tajribasini o‘rganish va natijasi bo‘yicha amaldagi tartibni takomillashtirish yuzasidan takliflarni shakllantirish. | 2024-yil iyun | Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligiga respublika budjetidan ajratilgan mablag‘lar | Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi (K. Sharipov), “Ta’lim sohasidagi loyihalar markazi” loyiha ofisi,oliy ta’lim tashkilotlari, tegishli vazirlik va idoralar |
2. Takliflarni oliy ta’lim tashkilotlari mutaxassislari va xorijiy ekspertlar ishtirokida muhokamadan o‘tkazish. | 2024-yil dekabr | ||||
3. Professor-o‘qituvchilar malakasini oshirish va qayta tayyorlash bo‘yicha yangi tartibni joriy etish. | 2025/2026 o‘quv yilidan boshlab | ||||
14. | Oliy ta’lim tizimining mehnat bozori talablariga muvofiqligi ta’minlash. | 1. Kadrlar tayyorlash jarayoniga ish beruvchilarni jalb etish mexanizmlarini takomillashtirish. | 2024-yil iyul | Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligiga respublika budjetidan ajratilgan mablag‘lar | Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi (K. Sharipov), “Ta’lim sohasidagi loyihalar markazi” loyiha ofisi,oliy ta’lim tashkilotlari, tegishli vazirlik va idoralar |
2. Ta’lim dasturlarini ishlab chiqish va takomillashtirishda ish beruvchilarning ishtirokini kengaytirish, manfaatdorligini oshirish va javobgarligini belgilash yuzasidan takliflarni tayyorlash. | 2024-yil dekabr | ||||
3. Talabalar amaliyotini tashkil etish hamda ta’lim dasturlarini ishlab chiqishda kadrlar buyurtmachilari mas’uliyatining aniq chegaralarini belgilash. | 2025-yil may | ||||
15. | Muhandislik-texnika yo‘nalishida kadrlar tayyorlaydigan oliy ta’lim muassasalari tashkiliy-boshqaruv faoliyatini takomillashtirish. | 1. Muhandislik-texnika yo‘nalishidagi 33 ta davlat oliy ta’lim muassasalarining faoliyatini kompleks tahlil qilish bo‘yicha ishchi guruhini tashkil etish. | 2024-yil may | Tegishli oliy ta’lim tashkilotlarining budjetdan tashqari mablag‘lari, tarmoq ishlab chiqarish korxonalari mablag‘lari | Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi (K. Sharipov), Energetika vazirligi (J. Mirzamahmudov), Transport vazirligi (I. Maxkamov), Iqtisodiyot va moliya vazirligi (I. Norqulov), “Ta’lim sohasidagi loyihalar markazi” loyiha ofisi, tarmoq ishlab chiqarish korxonalari |
2. Muhandislik-texnika yo‘nalishidagi oliy ta’lim muassasalarida: kadrlar tayyorlash yo‘nalishlari va qabul parametrlarining soha tarmoqlarining kadrlarga bo‘lgan real ehtiyojlariga muvofiqligini; moddiy-texnik baza (zamonaviy laboratoriyalar va asbob-uskunalarning mavjudligi) holatini; amaldagi o‘quv dasturlarining ishlab chiqarish texnologiyalari va ish beruvchilarning talablariga muvofiqligini; talabalarning sohadagi ishlab-chiqarish tashkilotlarida amaliy bilim olishini; professor-o‘qituvchilarning bilim darajasi va o‘quv adabiyotlarining amaliyotga yo‘naltirilganligini o‘rganish. | 2024-yil iyun — avgust | ||||
3. O‘rganish natijalari bo‘yicha asoslangan amaliy takliflar ishlab chiqish va Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | 2024-yil sentyabr | ||||
16. | Oliy ta’lim tashkilotlarining ta’lim dasturlarini xalqaro akkreditatsiyadan o‘tkazish tartibini takomillashtirish. | 1. Nufuzli xalqaro akkreditatsiya tashkilotlari ro‘yxatini shakllantirish va Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi tomonidan tasdiqlash. | 2024-yil may | Tegishli oliy ta’lim tashkilotlarining budjetdan tashqari mablag‘lari | Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi (K. Sharipov), “Ta’lim sohasidagi loyihalar markazi” loyiha ofisi, oliy ta’lim tashkilotlari |
2. Oliy ta’lim tashkilotlarida ta’lim dasturlarini xalqaro akkreditatsiyadan o‘tkazish bo‘yicha chora-tadbirlar rejasini ishlab chiqish. | 2024-yil iyun | ||||
3. Xalqaro tashkilotlar bilan ta’lim dasturlarini xalqaro akkreditatsiyadan o‘tkazish bo‘yicha shartnomalar tuzish va akkreditatsiyani belgilangan tartibda amalga oshirish. | 2024-yil iyuldan boshlab | ||||
4. Ta’lim dasturlarini xalqaro akkreditatsiyadan o‘tkazish jarayonlarining monitoringini yuritishni yo‘lga qo‘yish. | 2024-yil sentyabr | ||||
17. | Oliy ta’lim tashkilotlari professor-o‘qituvchilarining xorijiy davlatlarda malaka oshirishi va stajirovkadan o‘tishini tashkil qilish. | 1. Oliy ta’lim tashkilotlarining 40 yoshgacha bo‘lgan professor-o‘qituvchilarini xorijiy mamlakatlarga malaka oshirish yoki stajirovkaga yuborish uchun saralab olish. | 2024-yil iyun | Tegishli oliy ta’lim tashkilotlarining budjetdan tashqari mablag‘lari | Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi (K. Sharipov), “Ta’lim sohasidagi loyihalar markazi” loyiha ofisi, oliy ta’lim tashkilotlari |
2. Saralab olingan professor-o‘qituvchilarni xorijiy mamlakatlarga malaka oshirish va stajirovkaga yuborish. | 2024-yil iyul — sentyabr | ||||
3. Malaka oshirish yoki stajirovka o‘tash davomida o‘rganilgan ilg‘or xorijiy tajribani oliy ta’lim tashkilotida amalda joriy etilishini ta’minlash. | 2024-yil sentyabr — dekabr |
T/r | Muassasa nomi | Vazirlik (idora)dan biriktirilgan mas’ul xodim |
I. Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi tizimidagi muassasalar | ||
1. | Toshkent shahri Yunusobod tumanidagi 9-son umumiy o‘rta ta’lim muassasasi | Maktabgacha va maktab ta’limi vazirining birinchi o‘rinbosari U. Sharifxodjayev |
2. | O‘quvchilarni kasb-hunarga yo‘naltirish va psixologik-pedagogik respublika tashxis markazi | Maktabgacha va maktab ta’limi vazirining o‘rinbosari F. Boqiyev |
3. | Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universiteti | Maktabgacha va maktab ta’limi vazirining o‘rinbosari T. Komilov |
4. | Toshkent shahar Pedagoglarni yangi metodikalarga o‘rgatish milliy markazi | Maktabgacha va maktab ta’limi vazirining o‘rinbosari S. Radjabov |
5. | Toshkent shahri Uchtepa tumanidagi 129-son umumiy o‘rta ta’lim muassasasi | Ta’limni rivojlantirish respublika ilmiy-metodik markazi direktori V. Xamidov |
II. Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi tizimidagi muassasalar | ||
6. | Islom Karimov nomidagi Toshkent davlat texnika universiteti | Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirining birinchi o‘rinbosari K. Karimov |
7. | Toshkent gidrometeorologiya texnikumi | Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirining o‘rinbosari S. Buzrukxonov |
8. | Toshkent moliya instituti huzuridagi akademik litsey | Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirining o‘rinbosari Sh. Turdikulova |